Projekt Suzuki GSX 400

Projekt Suzuki GSX 400

Przy kolejnym projekcie dostałem ciekawe zadanie do wykonania.

Wiekowa, ale zgrabna dwucylindrowa rzędówka Suzuki z ciekawym rozwiązaniem w przednim zawieszeniu z systemem anti-dive.

Przed modyfikacją

Modyfikacja zaplanowana w tym projekcie miała za zadanie zmianę wyglądu motocykla, drobne naprawy, zmianę pozycji kierującego no i nie miało kosztować za wiele 😊. Wyzwaniem było stworzenie budżetowego cafe racera, co czasem jest trudniejszym do wykonania zadaniem niż rozwiązanie, gdy mamy nieograniczony środki i wolną rękę na projekt.

Przy ustalaniu szczegółów projektu z właścicielem Suzuki doszedłem do wniosku, że skrócimy tył motocykla z zachowaniem oryginalnej tylnej lampy, przycięciem plastiku tylnego zadupka i obniżymy pozycje kierującego na motocyklu. Żeby to osiągnąć zachowam oryginalne mocowanie kierownicy a jedynie obrócę ją do dołu. W trakcie pracy okazało się, iż na kierownicy z GSX-a nie da się tego zrobić, więc wykorzystałem węższą i inaczej ukształtowaną kierownicę z BMW R65.

Tak więc trochę przez przypadek cafe racer Suzuki otrzymał elementy wyposażenia z kultowej bawarskiej maszyny.

Projekt malowania po konsultacjach został ustalony na mieszankę białego, szarego i czarnego. Już w trakcie przygotowywania elementów do lakierowania nieco zmieniłem przebieg pasów tak by stanowił łączny ciąg na całej długości motocykla.

Oczywiście zmiana długości maszyny wymagały wykonania nowej kanapy. Stelaż zrobiłem z włókna szklanego i przyciętej konstrukcji starego siedzenia, dopasowano nową gąbkę i założono do obicia czarny materiał o nazwie Marina (stosowany do pokrycia siedzeń w łodziach motorowych).

W ramach projektu wykonałem przegląd układ zawieszenia, hamulcowy i większości elementów mechanicznych.

Przy serwisie wiekowych motocykli zawsze trafia się kilka niespodzianek, zdjęcie kolektorów wydechowych już była kiepskim pomysłem, ale koniecznym, no i stało się, mimo podgrzewania, pryskania penetratorem ukręcone dwie śruby trzymające kolektory. I dwa dni zmarnowane, nawiercanie i gwintowanie mocowania kolektorów w głowicy zawsze jest ryzykiem, ale udało się i jest lepiej niż w oryginale 😊

Przy zmianie kierownicy zmieniliśmy też lusterka na akcesoryjne. Linki nie wymagały dużej przeróbki, jedynie linkę sprzęgła trzeba było poprowadzić w inny sposób i zmodyfikować mocowanie przedniej lampy. Do kompletu zmian wstawiono inne kierunkowskazy, w tym przypadku z Ducati.

Sami oceńcie, czy udało się stworzyć cafe racera z Suzuki GSX 400?

Jeden komentarz
  • Piotrek
    Odpowiedz

    Ładniejszy jest oryginalna wersja. Ratunku pomocy potrzebuje ja z tym motocyklem. Moduł zapłonu mi padło razem z nim regulator napięcia prostownik i lampy mijania i postojowe wszystko po kluczyku… Masa była skorodowana i przerywało. Gubiło ginęło masa połączenie z akumulatorem na minusie. Prawdopodobnie dostałem przepięcie. I uwaliło wszystko… Teraz nie mam jak tego dokonać wymienić kupić na inny model. U Pana tutaj jest 44410? Czy 44420? Gk53c to jest? Inna nazwa to gsx400E? 8 pin ma.? Mój to 32900-43402 kokusan denka tak jakoś nazwa. Ale numery te. Bb1208 ceny kosmos mają… No i tak mi stoi wisi siedzi drugi sezon już. Dwa lata nie jeżdżony. A szkoda mi go ta melodia ta moc. Ta wygoda. Mój pierwszy zakup motoru. Dwa lata jeździło jakoś. Bałem się w tym czasie grzebać w instalacja elektryczna jak jest zrobione jak się trzyma jaki stan. I to był błąd bo usterka już siedziała. Masa ginęła korodowala od akumulatora korozja kwas siarkowy…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.